Ouderen verzekeren

Voor ouderen zijn gemak, comfort, duidelijkheid maar vooral persoonlijk contact zeer belangrijk. En ze zijn bereid daarvoor te betalen.

Ouderen zien voor verzekeraars ook een adviserende rol weggelegd, maar vanwege aspecten als persoonlijk contact, betrouwbaarheid, goede ervaring en gedegen advies, gaat hun voorkeur uit naar de assurantietussenpersoon. Opvallend is wel dat met name ouderen verwachten dat de tussenpersoon in de toekomst gaat verdwijnen.

Net als jongeren, verwachten ouderen dat de verzekeraar met hen meedenkt over ontwikkelingen die betrekking hebben op de levensfase waarin ze zich bevinden. Ze willen dit terugzien in zijn benadering. In die benadering wint het gebruik van internet aan terrein; een persoonlijke mail of gepersonifieerde site geeft deze groep het gevoel dat er contact is. De oudere consument hecht veel waarde aan betrouwbaarheid en zekerheid van de verzekeraar. Men wil het gevoel hebben dat alles goed verloopt en zal blijven verlopen. Verzekeraars kunnen ouderen laten zien dat ze met hen meedenken door bijvoorbeeld op hun site of in mail suggesties te doen voor andere diensten of verzekeringen die voor deze groep relevant zijn.

Zwitserleven biedt klanten advies op uur-basis i.p.v. provisie



Bekijk ook andere Adviesplaats sites:
AIXAM
Random tip:

Copyright © Ventura Connect Group BV 2018

Algemene voorwaarden - Disclaimer

Adviesplaats.nl
Het antwoord op al uw vragen
50Plus