50 plus administratie

Het verzorgen van de administratie thuis wordt steeds ingewikkelder. Ik heb het voorbeeld van mijn eigen moeder bij de hand.

Mijn moeder is een vitale en energieke vrouw en valt in de categorie zelfstandige senioren. Toch is zij ook vaak ziekelijk of niet lekker. Zij is 74 jaar en woont zelfstandig in een appartement maar valt ook gedeeltelijk onder de AWBZ Zorg.

Nu is het ook de bedoeling, en haar en ons streven, dat zij zo lang mogelijk zelfstandig haar huishouding, boekhouding, boodschappen en alles wat daar nog meer bij komt kijken, blijft voeren. Zij probeert en doet dit ook. Maar moeilijk is het soms wel!

Graag wil ik mijzelf even voorstellen.

Ik ben Lidy van Hoorn, oudste dochter en woonachtig in IJsselstein. Sinds kort heb ik meer tijd dan voorheen. Mijn baan, als financiëel administratief medewerkster, boekhouder en office manager (en manusje van alles), is door de recessie van afgelopen jaar, danig gewijzigd. Ik werk minder voor mijn werkgever en heb daardoor meer tijd tot mijn eigen beschikking. Daar wil en kan ik iets zinvols mee doen! Maar neen, niet zo maar iets! 
Lidy van Hoorn, biedt hulp aan ouderen.

Ik wil graag zinvol bezig zijn, want door mijn inmiddels opgebouwde kennis en ervaring en ruimschoots aanwezige energie en nu ook beschikbare tijd, denk ik dat ik voor anderen, maar vooral voor oudere mensen, waardevol kan zijn en iets kan betekenen. Ik kan en wil hen helpen!  

Lidy van Hoorn biedt hulp aan ouderen!!
Ouderen die dat graag willen en die dat nodig hebben. Maar hoe dan vraagt u zich misschien af?

Het is eenvoudig, weer kom ik met een voorbeeld. Mijn eigen moeder betaalt voor de zorg die zij ontvangt een Eigen bijdrage. Onlangs kwam ik weer bij haar op bezoek. Gewoon om te kijken of het haar goed gaat en natuurlijk op de koffie. Zo terloops liet zij mij brieven zien van het CAK. Zij had een factuur ontvangen met nogal forse bedragen daarop. Ik kan dit niet betalen Lidy. Weet jij hoe het zit? Weet jij wat ik moet doen? Volgens mij klopt het ook niet.

Nadat ik alle CAK papieren, die mijn moeder reeds eerder had ontvangen, had verzameld constateerde ik dat de factuur echt niet klopte.

Wat ik kon doen was bezwaar maken. Maar hoe? Vroeg mijn moeder.

Er diende een bezwaarschrift of inkomenswijzigings formulier ingevuld te worden begeleid met diverse andere ingevulde en door haar ondertekende formulieren. Deze formulieren kunnen worden gedownload op de website van het CAK. U begrijpt het vast. Mijn moeder heeft een laptop en zij leert van mij de meeste basis computer vaardigheden. Dan kan ze zelf bijvoorbeeld internetbankieren (betalingen doen) of iemand antwoorden via de e-mail. Maar een formulier downloaden? Neen, dat lukt haar (nog) niet. Dus doe ik dat voor haar.

Na diverse telefoontjes met het CAK en de accountant had ik alle verzamelde gegevens bij elkaar om het bezwaarschrift op te stellen.

Het benodigde formulier op de website van het CAK opgezocht, gedownload, uitgeprint, ingevuld, door mijn moeder laten lezen én ondertekenen en gepost. Ook al een uitdaging want er verdwijnen steeds meer brievenbussen!

Dit is maar één van de voorbeelden van wat ik voor u kan doen. Iets simpels als een abonnement opzeggen of van energieleverancier overstappen. Al die dingen zijn soms moeilijk voor onze oudere medemens.

Ik ben bedreven in het gebruik van mijn computer, laptop, IPad, IPhone en surfen op het World Wide Web, internet! En ook niet te vergeten, ik ben mobiel en kom naar u toe! Bij u thuis regelen wij samen wat u op dat moment nodig vindt.

Dan zijn diverse, voor u lastige, administratieve of andere zaken soms heel snel en correct geregeld!



Bekijk ook andere Adviesplaats sites:
AIXAM
Random tip:

Copyright © Ventura Connect Group BV 2018

Algemene voorwaarden - Disclaimer

Adviesplaats.nl
Het antwoord op al uw vragen
50Plus